Playback speed
×
Share post
Share post at current time
0:00
/
0:00
1

IRODALOM - Macskamesék: Az aranyszínű golyó

1
Nem érhető el leírás a fényképhez.

Egy nagy pedagógus,lehet a Makarenko veszett el bennem. Vagy meg. Meg a pedagógiámba. Karácsony óta áll a balhé, köztem meg Macuka között, a karácsonyfa miatt.

Mind leakarta szedni azt az aranyszínű műanyaggömböt.

Akarta. Napok óta. Vágyott rá. Harcolt érte.

Eltűrte a taslit, a szidást, a büntit.

Én meg haragudtam. Aztán átmentem makarenkóba.

Mert mi a csuda az a buta aranyszínű gömb, ha ez a kis nyavalyás annyira vágyik rá? Napok óta ez a macskavágyai netovábbja...

Miféle hülyeség, milyen sznobéria ez, hogy emiatt van feszkó?...

Hát levettem a fáról most és nekiadtam. Ha már annyira vágyott utána! El is vitte. Ezt is a szájában persze, ahogy szokta ez a kutyacica, vitte, kivitte s most megy a szobában a boldog hancúr vele.

Ilyenek vagyunk. Mi is. A nagy, az erősebb, a falkavezér gyakran eltilt minket attól amire annyira vágyunk, pedig igaziból ez a vágy bármi után, egy tiltott aranygömb után a csillogó karácsonyfáról, Életfáról ...egy semmiség... Játék...

Arra is gondoltam, hány ilyen “aranygömbre” vágytam én is már életem során... kapaszkodtam érte, tűrtem a taslit érte, a feszkókat... s csak akkor múlt el, ha megkaptam s megláttam, belül üres... semmi igazi...nem arany, csak annak tűnik.

Mert mind vágyunk az üres, belül semmi, kívül csillogó aranygömbökre...

Mert mind ilyenek vagyunk. De akkor meg miért kell ezért a seggére csapni egy macukának? Akárkinek?

Neki adtam. És a kis macskamanó most boldogan, önfeledten játszik vele.

Boldog újévet Makarenkó!

*******************************************************************************************************

TISZTELT OLVASÓK! Segítsék tényfeltáró munkámat! Ne hagyjanak cserbe bennünket!

A Modern Apokrifek oknyomozói oldalnak szüksége van Önre, segítsen minket akármilyen kis összeggel! Vagy fizessen elő a Substack előfizetéses módján az oldalra.

Támogatási lehetőségek:

Szőke Mária Magdolna

Romania

BCR, RO26RNCB0318078127860001

SWIFT: RNCB ROBU

***

A MAGYARORSZÁGRÓL FORINTBAN UTALÓ OLVASÓK VEGYÉK FIGYELEMBE, HOGY KÜLFÖLDRE, AZAZ ROMÁNIÁBA UTALNAK FORINTOT, EZÉRT A ROMÁN BIC KÓD ÉS A KÜLFÖLDI UTALÁS OPCIÓ SZÜKSÉGES.

Szoke Maria Magdolna

Romania, OTP

Cod BIC: OTPVROBU

Román lej számlaszám:

RON: RO50OTPV221001537146RO01

*

Euró számlaszám:

EUR: RO07OTPV221001537146EU01

*

Magyar forint számlaszám:

HUF: RO54OTPV221001537146HU01

*

Amerikai dollár számlaszám:

USD: RO64OTPV221001537146US01

1 Comment
Szőke Mária Magdolna  - Modern Apokrif
Szőke Mária Magdolna - Modern Apokrif